Translate

mandag 13. juni 2011

Makrofoto med bruk av blits

I dag fant jeg en ny svensk nettside om makrofoto og på denne en meget god og interessant artikkel om bruk av blits til makrofotografering. Her er det mange nyttige tips.

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive om dette selv, men når man er helt amatør som jeg er, og erfaringene med bruk av blits er meget begrensede, så er det mye bedre å vise til de som virkelig kan dette. Prøv denne linken:

http://makrofokus.se/blogg/2011/6/7/att-tamja-blixten.html

Nettsiden deres heter www.makrofokus.se og er en nettside for noen svenske makrofoto entusiaster.

Jeg skjønner jo at det jeg driver med er mye mer det som kalles "close up" eller nærfoto enn makrofoto. Men jeg beveger meg sakte, men sikkert i denne retningen. Mellomringer har jeg, - har foreløpig brukt det lite, men skal utforskes i sommer. Mikroslede for å finjustere fokus har jeg også. Nå er det bare tiden som mangler. I sommer kanskje ... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar