Translate

fredag 29. juli 2011

I shorts og sandaler


I shorts og sandaler valgte jeg å bli stående på sidelinja da denne skapningen kom dalende ned over mitt hode og landet i blomsterenga. Jeg hadde ikke lyst til å bevege meg ut i vegetasjonen i dette kostymet med fare for å bli bitt av flått, klegg eller andre uhumskheter.


Den oppførte seg meget besynderlig der den fløy fra strå til strå  som et helikopter og gjennomførte akrobatiske øvelser. Hva den lette etter eller hva den skulle der, - det aner jeg ikke.


Avstanden var for stor til å få til noe riktig gode nærbilder eller makrobilder. Dessuten var den i en voldsom aktivitet hele tiden, og selvfølgelig blåste det som så ofte ellers i denne sommeren.


At noen av bildene ble skarpe overrasket meg stort, da jeg kom hjem og tok en titt på hva jeg hadde fanget på brikka.


Da jeg tok bildene, tenkte jeg vel mest at dette kom til å gå rett i søpla, men nå er jeg glad for at jeg tok bildene likevel. De ble annerledes enn jeg hadde tenkt, men de ble da ganske OK likevel.


Jeg sender en hilsen til dette krapylet at om du leser bloggen min og kjenner deg igjen, så send meg navn og adresse så jeg kan arrangere en bedre fotoshoot for deg.


Fargerik og flott, synes jeg også at han var. Rovflue eller snylteveps eller hva den nå kalles. Om noen vet hva denne heter, så ville jeg bli glad for å høre det.


2 kommentarer:

  1. Dette var sannelig en artig og flott serie av insektet. Spesielt falt jeg for fargene i bakgrunnen som fremhevet insketet perfekt!

    Håper det er greit at jeg kommer med et spørsmål til deg her?
    I en kommentar til et av bildene mine bemerket du bakgrunnstøy, noe jeg er klar over og har prøvd å bruke ps for å fjerne det uten at jeg syntes resultatet blir bra. Har for meg at du har nevnt et annet program som en kan bruke som du har god erfaring med???
    Mvh Siv

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Siv, for din kommentar!

    Jeg benytter Nik Software sitt program som heter Dfine.

    http://www.niksoftware.com/dfine/en/entry.php

    mvh Knut

    SvarSlett