Translate

onsdag 22. august 2012

Tege


En tur i hagen vår i dag viste at insektslivet har utviklet seg i løpet av sommeren. I dag fant jeg mange insekter jeg ikke har sett tidligere i sommer. Som denne tegen som satt på et blad.

Det var kveld når jeg tok runden, så jeg måtte opp i ISO 1600. Heldigvis sitter teger ganske så stille, så problemene lå heller i at det blåste.


Tidligere i sommer observerte jeg disse tegenymfene. Det var riktig mange av de, men den fullvoksne tegen på bildet over er den eneste jeg har sett så langt i sommer. Eller rettere sagt høst for nå begynner bladene å falle av og det er mange tegn i naturen på at høsten er rett rundt hjørnet.

2 kommentarer:

  1. Det er litt synd det med bladene som faller og at høsten nærmer seg, men vi får bare nyte de siste dagene av sommeren sammen med dine flotte bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Tristan!
      Og så er det slik at hver årstid har sin egen sjarm og nye motiver.

      mvh Knut

      Slett