Translate

fredag 15. februar 2013

Makroskudd uke 7


Jeg husker veldig godt da jeg tok dette bildet. Jeg var ute en sommerdag etter et kraftig regnvær og oppdaget denne blomsterfluen sittende på et strå. Både strået og flua var full av bittesmå dråper.

Mens jeg stilte inn stativ og kamera og fokus begynte plutselig flua å stelle seg. Forbeina gikk som vindusviskere for å fjerne dråpene fra de store fasettøynene. Det så ganske så komisk ut egentlig. Det var som den våknet til live der og da og gned seg i øynene. Den kunne også vri hodet nesten helt rundt.

Den gjorde ingen tegn til å ville stikke av og fly sin vei, så jeg fikk tatt en lang serie med bilder hvor dette bildet ble en av mine favoritter.

Bildet er tatt med Nikon D700 og Nikkor 105mm Macro VR.

Og flere bilder og hele historien bak finner du her: http://makrotips.blogspot.no/2012/07/og-regner-det-bare-ser-ned.html



10 kommentarer:

  1. enig med Lars !
    hilsen dirk :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du er enig med Lars!

      :-) Knut

      Slett
  2. Ja, husker denne serien... at du til og med var inne og hentet noe, og så fortsatte mens denne satt og ventet på deg:)
    Og sier som de andre: Lekkert!
    :)

    SvarSlett
  3. Hvor er det super godt! Og regndråberne giver det ekstra spænding!
    God weekend

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du var innom og tusen takk!

      mvh Knut

      Slett
  4. Knut, må bare si at denne bloggen virkelig inspirerer, fantastiske og glassklare bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre Kenneth!

      Gøy å se at du også tar makrobilder! Lykke til!

      mvh Knut

      Slett