Translate

søndag 12. oktober 2014

Blåklokker

ISO640, f/8, 1/200

Mitt lille Olympus kamera lærte meg å ta bilder med skjermsøkeren. Slik søker har også min Canon 70D så jeg tenkte jeg skulle prøve å ta noen bilder med denne også.

Selv om høsten har kommet, så finnes det masse Blåklokker og hvilket fint motiv dette er!

Bildene ble fotografert håndholdt med kamera satt på bakken med Sigma 150mm med bildestabilisering på. Bildeinfoen finner dere under hvert bilde.

Jeg har ikke foretatt noen støyredusering og ei heller noen oppskarping av bildene.  De er JPGs direkte fra kamera bare med litt økt kontrast og en vignettering lagt på.

ISO320, f/8, 1/250

ISO800, f/5.6, 1/250

2 kommentarer:

  1. Blåklokke er en av mine favoritt blomster, dette var supre bilder!!

    Ottar

    SvarSlett
  2. Ja, en nydelig serie av blåklokkene dette, Knut!
    Ønsker deg en fin helg:)

    SvarSlett