Translate

mandag 23. mai 2016

Etter regnet er insektene mindre aktive


Etter regnet er insektene ofte langt mer roligere og mindre aktive. Da er det smart å ta seg en tur ut og jakte på makro motiver. En blomsterflue ble en fin fargeklatt i den grønne jungelen.

Dette er en skjermplante som er i ferd med å vokse seg stor. Da stikker de opp og er godt isolerte fra sine omgivelser og da får man helt nøytrale bakgrunner.

Denne flua satt helt stille og lot meg få stille inn tripoden til jeg hadde flua akkurat på fokuspunktet på sensoren. Yippie!

2 kommentarer:

  1. Kjempe bra bilde Knut. Du Knut kan du skrive litt til i rubrikken "utstyr" . Du hadde så lure ting (blitz/lys etc,) men jeg finner det ikke her på bloggen. ellers jeg må går gjennom hvert innlegg og svar. Hadde vært litt lettere å finne ting under utstyr .

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg gjøre, men kan ikke si helt sikkert når det blir. Det er en god ide å samle dette under utstyr. Er det noe konkret du lurer på kan du jo gjerne sende meg en mail om det. På knriise@gmail.com

      Slett