Translate

fredag 26. august 2016

Blomsterfluene i år også


De kommer jo hvert år på besøk til oss, men jeg synes vel kanskje at det har vært langt færre av dem denne sommeren. Vanligvis elsker de margerittene og prestekragene, men disse fant jeg på de gule, små blomstene som likner litt på løvetann, men som ikke er det og som jeg heller ikke vet hva heter.


Denne rumpa er ikke noe farlig, for selv om den likner på en veps, så stikker de ikke disse, for de er jo bare fluer. Faktisk er de ganske så vakre også.


3 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder. Har nettopp begynt med makrofotografering selv og fått dilla på det. Jeg har et billig makro-objektiv, men har planer om å kjøpe et bedre til neste år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy Wenche å høre at du har fått dilla på makro! Jeg kan love deg at en helt ny verden vil åpne seg for deg. Så mye spennende å oppleve i den.

      Bare spør om det er noe du lurer på!

      Slett
  2. Tusen takk for det. Har lagt deg til i blogglisten min. Det blir spennende å følge bloggen din :)

    SvarSlett