Translate

søndag 16. oktober 2016

Den som leter, - han finner ...


Fant denne i en skråning ned mot en bekk. En vakker blomst jeg ikke kjenner navnet på. Litt vanskelig å fotografere da den er "litt rotete" i formen. Lavt perspektiv og god avstand til omliggende vekster gir god bokeh. Den sterke grønnfargen, til tross for høst, tror jeg kanskje skyldes at skråningen var veldig frodig kanskje på grunn av at bekken gir et godt og fuktig nærmiljø.

Superrask autofokus hvor jeg kan legge fokuspunktet akkurat der jeg vil ved å peke på den vippbare skjermen, gjør dette kameraet til en fryd å jobbe med. Skjermsøkeren viser hele tiden hvordan bildet vil se ut og derfor kan jeg med en gang justere eksponeringen i opptaksøyeblikket.

Bildeinfo: Lumix GX80, Olympus 60mm Macro, ISO500, F/4.5, 1/125, -0,33EVF, håndholdt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar