Translate

lørdag 20. mai 2017

Perleblomst


Da jeg gikk forbi noen perleblomster, tok jeg et bilde av de med det kameraet jeg tilfeldigvis hadde over skulderen der og da. Det var en Canon EOSM5 med et 55-250mm objektiv. Jeg zoomet ut til 250mm (400mm effektiv brennvidde) og med full åpen blender som er f/5.6. På denne måten fikk jeg en noenlunde diffus bakgrunn.

I etterredigeringen sto jeg overfor et valg. Skulle jeg gjøre bakgrunnen enda mer diffus eller skulle jeg benytte bakgrunnen til å skape en tøff tekstur i kontrast til blomsten.

Så derfor lagde jeg to versjoner hvor jeg har trukket de i hver sin retning, - over med tøffere, hardere kontraster i bakgrunnen og under i en langt mer diffus og utvisket bakgrunn.

Hva men liker best blir jo en smakssak, men bildene mine viser at man kan gi bildene høyst forskjellige uttrykk, - hvis man vil.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar