Translate

fredag 19. mai 2017

Shutter therapy


Jeg har lest på andres blogger at fotografer må ut for å få sin "shutter therapy". Med andre ord at de må ut for å ta bilder. Fotografering er en hobby som bidrar til aktivitet, mosjon, inspirasjon, avkobling og oppladning, - bare for å nevne noe.

Så også for meg er det sånn at jeg bare må ut for å knipse litt.

Denne gangen undret jeg meg over at mange av de typiske vårblomstene var helt borte eller i ferd med å forsvinne. Det var veldig mye gul løvetann å se, men heldigvis fant jeg også noen hvite blomster som jeg tok bilder av. De øverste er bittesmå og hvor vakre de er ser man knapt med det blotte øye.

Så min oppfordring blir; Ut på tur - aldri sur!



2 kommentarer:

  1. Det er nok en riktig opservasjon. Når det gjelder gamle hageblomster så er det slik der også, men vi klippet ikke vår hage ( gammel hage) ifjor og vi fikk blomster vi ikke har sett på 50 år som belønning. Det blir ingen klipping i år heller får 1 gang på høsten slik at de ikke blir hindret neste år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for din kommentar! Veldig hyggelig at du er innom!

      Din erfaring er også min erfaring at det er mye som skjuler seg i bakken og hvis de bare gis vekstmuligheter så "popper" de opp. Jeg har oppdaget blomster på de merkeligste steder hvor jeg aldri har sett de før. Noen ganger kan det også være at de spres av enten fugler eller insekter også.

      Slett